Show TV, Hürriyet, Sabah, Yeni Yüzyıl ve Cine5'in patronuydu... Medya İmparatoru iflas etti!

1990'lı yıllarda Show TV, Hürriyet, Sabah, Yeni Yüzyıl ve Cine5'in patronluğunu yapan iş insanı Erol Aksoy, iflas etti. Aksoy'un çöküş süreci İktisat Bankası'na el konulmasıyla başladı.

Büyütmek için resme tıklayın

Bir dönemin bankacılık ve medyanın güçlü oyuncularından biri olan Erol Aksoy iflas etti. İş insanı Erol Aksoy ve beraberindeki 6 kişiye karşı açılan iflas davasında karar 20 yıl sonra çıktı. TMSF’nin açtığı davada 6 kişinin de şahsi iflaslarına karar verildi.

Halk TV’nin haberine göre, Erol Aksoy grubuna ait İktisat Bankası’na 2001’de el konuldu. Bankaya 15 Mart 2001’de el konulmasından 3 yıl sonra, grubun şirketleri de TMSF’ye geçti.

İktisat Bankası’nın yönetiminde yer alan ve grup şirketlerine kullandırılan kredilerde imzası olan 7 kişiye karşı 2003 yılında iflas talebi ile dava açıldı. Bu kişiler arasında Erol Aksoy ve eşi İnci Aksoy’un yanı sıra, 2012’de hayatını kaybeden avukat Hüseyin Derin Yarsuvat, Cüneyt Sel, Roy Arto Gevrekyan, Mehmet Celal Seven ile vefat eden eski Sümerbank Genel Müdürü İsmail Emen yer aldı.

DAVA DEVAM EDERKEN TMSF’YE 242 MİLYON DOLAR ÖDENDİ

Bu kişilere yönelik iflas talepli dava devam ederken bir yandan da borcun tasfiyesi için de bir dizi protokol imzalandı. Erol Aksoy Grubu, TMSF’ye 242 milyon dolarlık bir ödeme yaptı.

İstanbul 1. Asliye Mahkemesi’nde görülen davada karar geçen 28 Aralık’ta çıktı. Oybirliği ile verilen kararda 6 kişinin iflasına hükmedildi.

Karara göre, İktisat Bankası’nın 408 milyon 522 bin TL’si Erol Aksoy’dan tahsil edilecek. Bu rakama 23 yıllık da faiz işletilecek. Yapılan hesaplamaya göre anılan para 4.5 milyara çıkıyor.

MEDYA DEVİYDİ

1984 yılında İktisat Bankası’nı satın alan Erol Aksoy, 1991’de Show TV’yi kurdu. Sabah Gazetesi’nin o dönemki sahibi Dinç Bilgin ile ortaklık yapan Erol Aksoy, 1993 yılında ise Hürriyet Gazetesi’ni sattı. Hürriyet’i 1994’te Aydın Doğan’a satan Aksoy, Türkiye’nin ilk şifreli kanalı Cine 5’in de kurucuydu. Aksoy, Yeni Yüzyıl Gazetesi’nin de ortağıydı.

16 Oca 2024 - 17:19 - Gündem